Strategia activităţii desfăşurată în Colegiul Economic
- acces în mod egal la educaţie şi instrucţii în scopul atingerii performanţei individuale şi colective prin formarea unor cetăţeni activi, toleranţi şi responsabili, educaţi în spirit de echipă;
- formarea de profesionişti în
domeniul servicii;
- îmbunătăţirea sistemului de organizare şi de administrare a resurselor în
acord cu principiile managementului calităţii totale (TQM);
- implementarea unui sistem de instruire permanent deschis interacţiunii cu
mediul economico-social ;
- compatibilizarea învăţământului economic românesc cu cel european, mai ales
în ceea ce priveşte programele de studiu, astfel încât profesiile dobândite în
România să poată fi exercitate în cât mai multe ţări europene;
- iniţierea şi înscrierea în
coordonatele iniţiativei de educaţie permanentă (lifelong learning) a Uniunii
Europene;
Principalele obiective ale strategiei privind procesul de învăţământ:
- adaptarea continuă a ofertei de specializări la cerinţele mediului socio-economic şi asigurarea compatibilităţii ofertei educaţionale cu spaţiul european;
- relaţionarea curriculum-urilor cu cerinţele mediului socio-economic, în cadrul unor parteneriate benefice pentru absolvenţi (acces la “know–what” şi “know-how”, stagii în străinătate, locuri de muncă) etc;
- desfăşurarea unor lucrări de laborator în cadrul unor întreprinderi/societăţi comerciale/agenţii de turism care dispun de condiţii corespunzătoare,
- susţinerea tehnică a metodelor
moderne de predare prin dotări adecvate; sunt necesare în procesul de învăţământ
teoretic sau practic următoarele mijloace informaţionale şi audio vizuale:
calculatoare cu toate anexele aferente, sisteme audio-vizuale (aparate de
proiecţie, camere video, videoproiectoare)
- promovarea utilizării calculatorului; promovarea în procesul de învăţământ a
conceptului de predare-învăţare asistată de calculator; dotarea graduală a
sălilor de curs, cu calculator si videoproiector; producerea de materiale
multimedia care să vină în sprijinul actului de predare-învăţare;
- introducerea noţiunilor de utilizare a Internet-ului ca sursă de documentare;
- modernizarea metodelor de predare şi învăţare, urmărindu-se o dezvoltare a mijloacelor interactive;
-
stabilirea unui nou tip de relaţie profesor-elev, care să-i ofere acestuia din
urmă capacitatea de abstracţie şi să gândească sistematic o problemă, să
testeze soluţiile, să poată comunica şi colabora cu alţii, să fie capabil să
folosească noile tehnologii de informare şi comunicare;
- instituţionalizarea unui sistem de evaluare şi asigurare a calităţii
procesului de învăţământ;
- organizarea de excursii de studiu în România şi în alte ţări.
Planul de
acţiune al şcolii
Comisia de evaluare şi
asigurare a calităţii
Cabinetul Şcolar de