STRATEGIA CALITĂŢII ACTIVITĂŢII EDUCAŢIONALE
Obiective:
- elaborarea unui sistem de autoevaluare internă, elaborarea de
procedee şi metode de verificare, corectare şi îmbunătăţire a calităţii
activităţii;
- existenţa unui sistem propriu pentru managementul calităţii cu personal
şi
documentaţie specifică;
- efectuarea unei diagnoze sociale pentru a studia anual raportul dintre oferta
educativă şi cererea reală de educaţie şi formare profesională existente pe
piaţa forţei de muncă;
- efectuarea de anchete privind aşteptările beneficiarilor şi pentru a aprecia
obiectiv modul de percepţie din partea cursanţilor a calităţii strategiei
didactice adoptate;
- desfăşurarea de anchete privind repartizarea absolvenţilor în teritoriu,
posibilităţile acestora în ceea ce priveşte găsirea unui loc de muncă etc.
- pentru creşterea calităţii procesului didactic vor fi introduse şi mijloace
pentru urmărirea sistematică a rezultatelor (utilizarea chestionarelor, culegere
de informaţii de la agenţii economici şi de la asociaţiile profesionale al căror
personal provine dintre cursanţii centrului)
- organizarea de concursuri pentru elevi, inclusiv cu participare la competiţii
internaţionale.
COMPONENŢA COMISIEI DE EVALUAREA ŞI ASIGURAREA CALITĂŢII
Director, prof. Lungu Marioara – coordonator operativ
prof. Poştovei Cătălina Ileana– presedinte CEAC
prof. Piciorea Ecaterina – membru
prof. Popa Maria – secretar
prof. Comşa Ovidiu – reprezentant organizatie de sindicat
ec. Lazar Iulian Sorin – reprezentant Consiliul Local
Gal Silvia – reprezentant Asociaţia de Parinti
Urjan Teodora – reprezentant al elevilor
Aspecte pozitive:
-valorile şi codurile de comportament ale managementului sunt vizibile în practică;
- managementul demonstrează sprijin activ şi implicare în ceea ce priveşte dezvoltarea şi calitatea educaţiei;
- se promovează egalitatea şanselor şi se evită discriminarea;
- se dezvoltă, se menţin şi se analizează în mod regulat parteneriate şi colaborări eficiente cu factori interesaţi externi;
- profesorii stabilesc şi menţin relaţii de lucru şi comunicare eficace cu elevii, alţi profesori, cu alţi membri ai personalului şi cu managerii;
- rezultate bune obţinute cu elevii la concursuri şi olimpiade;
- înregistrările privind elevii şi datele privind rezultatele la învăţare şi certificare sunt păstrate conform reglementărilor în vigoare;
- întreg personalul este implicat în sistemele şi modalităţile de îmbunătăţire continuă a calităţii;
- activitatea de promovare a organizaţiei pe piaţa şcolară;
- dotarea laboratoarelor de informatică, alimentaţie publică, chimie, biologie;
- dotarea bibliotecii cu fond de carte;
- participarea elevilor în proiecte şcolare: Comenius, Leonardo.
Aspecte care trebuie îmbunătăţite:
- politica de recrutarea personalului;
- parteneriatul cu comunitatea locală pentru implicarea mai mare a acesteia în viaţa şcolii;
- resursele materiale în gamă variată pentru a oferi sprijin în funcţie de diferitele nevoi ale elevilor;
- dezvoltarea în continuare a strategiilor pentru elevii cu cerinţe educaţionale speciale;
- implicarea părinţilor în activitatea şcolii;
- reducerea abandonului şcolar.